Medlemsutskick 22 april 2023

Premiär för vårt medlemsutskick
Torsby golfklubb startar nu utskick till sina medlemmar. Vi hoppas kunna informera våra medlemmar om vår verksamhet på ett bättre sätt. Här i det första utskicket kommer några korta nyheter i punktform.

När öppnar golfbanan?
Den vanligaste frågan från sugna golfare. Svaret är att det fortfarande är ett par veckor bort till öppning. Förra säsongen öppnade vi den 5-6 maj. Rangen öppnar när den torkat upp efter det regnväder som väntas till veckan. Håll koll på vår Facebookgrupp och i kommande utskick.

Tävlingsprogram
Tävlingsprogrammet 2023 finns nu upplagt på Min Golf och på hemsidan.

Ekebygolfen 18 juni
För första gången arrangerar Ekebygolfen en deltävling på Torsby GK. Ekebygolfen är Värmlands Golfförbunds partävling för makar och sambor. Tävlingen har ca 15 deltävlingar och en final. Fokus ligger lika mycket på social samvaro som på det idrottsliga.

Tidsbokning på Torsby GK
Vi planerar införa tidsbokning via Internet. Tanken är att vissa tider även i fortsättningen kommer ha bollränna men att vissa tider avsätts för tidsbokning. Vi vet att gäster från andra klubbar vill försäkra sig om en starttid innan de planerar en resa till en golfbana. Vi hoppas att systemet är på plats till säsongsstarten. Mer information kommer i kommande utskick.

Vi installerar solceller
Vi har även köpt in solceller för att hålla nere elkostnaden och hoppas på att kunna vara självförsörjande på el under sommaren. Arbetet är under uppstart och anläggningen kommer att placeras på marken.

Satsning på rangen
Vi har gjort en satsning på rangen och köpt in 15 nya utslagsmattor av hög kvalitet.

Banpersonalen
Vi är glada att Jimmy stannar och jobbar med vår fina bana även kommande säsong. Robban har fått annat jobb och en ny medarbetare kommer att rekryteras.

Skötselplan
Tillsammans med vår bankonsulent har vi tagit fram en skötselplan och en gödselplan för banan. Vi hoppas kunna erbjuda våra medlemmar en lika bra bana som förra året.

Uppdatering av stadgar
Under våren har styrelsen arbetet med en uppdatering av klubbens stadgar. Ett förslag är nu klart och finns på vår hemsida för den intresserade.

Detta var några korta nyheter om vad som pågår på Torsby GK. Mycket annat sker som vi kommer informera om i kommande utskick.