Kurser för alla

Träning är kul

För att utvecklas som golfare behöver man öva. Under säsongen arrangerar vi träningar för olika grupper. Håll utkik på vår Facebookgrupp för att inte missa något eller kontakta vår PRO för senaste info.
Klubbens PRO heter Anders Olsson och det är han ni ska fråga om träningar och Grönt-kort kurser.
Anders kan ni nå på telefon 070-585 66 24

Kontakta klubben

Nybörjarkurs inkl medlemskap

En intensivutbildning till grönt kort i golf. Perfekt för dig som snabbt vill komma igång och spela golf, nu till ett extra bra paketpris. Efter kursen får du spela hur mycket du vill hela säsongen på Torsby golfklubb. Alla är välkomna, inga förkunskaper krävs.

Priser (avser 2022)

• vuxna 2495 kr
  • juniorer 15-18 år 2295 kr
  • juniorer 0-14 år 1995 kr

Kostnad för övningsbollar på rangen tillkommer

Vi börjar på söndag 16/5 kl 14.00 vid rangen Torsby GK. Mer information på söndag

Priset innehåller

• Intensivutbildning
  • Grönt Kort kurs med teori och praktik
  • Säkerhet på banan
  • Golf-ID och eget handicap
  • Ett års medlemskap i Torsby golfklubb
  • Fritt spel på Torsby GK under hela säsongen – spela hur mycket du vill!

Välkommen – du kommer igång direkt!

Vanliga frågor:

För att spela golf behövs ett medlemskap i golfklubben. När man blivit medlem tilldelas man ett Golf-ID. Innan man börjar spela på banan behöver man genomgå en introduktionskurs. Den kallas ofta Gröna Kortet kurs. Efter kursen får du spela golf på det flesta golfbanor.

Kontakta klubben

Juniorträning

På onsdagar är alla juniorer som vill spela golf välkomna till rangen på Torsby GK. Mer information om eventuell gruppindelning med mera får ni på plats. Välkomna till en ny golfsäsong!

Populärt med golf!

Juniorträningen på Torsby GK har fått ett riktig uppsving och blivit mycket populär, som mest har vi varit närmare 20 st golfande barn/ungdomar på träningarna. Fredrik och David håller i träningarna och det finns plats för fler. Kontakta klubben om du vill vara med. Hoppas att vi syns!