För att spela på Torsby golfbana behöver man även ett medlemskap i klubben. Vi erbjuder alla nybörjare en sänkt medlemsavgift det första året och vi har ingen inträdesavgift eller spelrätter. Ibland erbjuder vi även förmånliga paket med medlemskap inkl. grönt kort-kurs. Som medlem får man spela hur mycket man vill på golfbanan!

Börja spela

För att prova på golf är det bara att komma till någon av våra prova-på dagar eller kontakta vårt kansli. Tycker du det verkar roligt och vill börja spela, anmäler du dig till vår nybörjarkurs. Där lär man sig säkerhet på banan och hur man spelar golf. Efter kursen får man ett s.k. grönt kort, ett eget handikapp och ett golf-ID. Vi arbetar hela tiden med att du som ny medlem skall känna dig varmt välkommen!

Medlemsavgift

I alla medlemskap ingår ett aktivt Golf-ID, medlemskap i Svenska Golfförbundet och tillgång till ”Min Golf” på golf.se. Priserna avser årsavgift. En återbetalningsbar städavgift tillkommer på priserna (se beskrivning nedan). Vi har inga spelrätter/aktier/obligationer som tillkommer.

Ny medlem

2700

Ett välkomstpris första året för dig som aldrig tidigare varit medlem i Torsby GK. Gäller boende i Torsby kommun samt Lysvik, Gräsmark och Ekshärads församling. Följande år betalas ordinarie avgift.

Seniormedlem

3900

Ordinarie pris för mantalsskrivna i Torsby Kommun.

Seniormedlem utombys

2200

Endast för boende utanför Torsby kommun (spelar fritt i Torsby).

Städavgift

600

Tillkommer på alla kategorier Torsbybor över 21 år. Återbetalas efter 2 x 3 timmars arbete.

Juniorer och knattar upp till 21 år

• Äldre junior 19-21 år, årsavgift 1700 kr
  • Äldre junior 15-18 år, årsavgift 1500 kr
  • Yngre junior 13-14 år, årsavgift 900 kr
  • Knattar 0-12 år, årsavgift 400 kr

Passiv medlem

200

Som passiv medlem har man ingen spelrätt på Torsby golfbana eller andra banor.

Medlemsavgift

Avgiften består av två delar, spelavgift och medlemsavgift. I ovanstående avgifter ingår medlemsavgift 300 kr.

Betalning

Medlem ska betala årsavgiften senast 1 mars. Tack för att ni betalar i tid! Om du vill delbetala din årsavgift, ta kontakt med Rose-Marie 070 3609432.

Friskvård

Sedan 1 januari 2018 är golf godkänt som skattefritt friskvårdsbidrag. Det betyder att en arbetsgivare som vill främja personalens friskvård har möjlighet att betala för detta som en personalförmån.

Det är upp till din arbetsgivare att godkänna golf (eller andra aktiviteter) som förmån. Första steget är därför att kontrollera med din arbetsgivare vad som gäller på din arbetsplats kring golfrelaterade aktiviteter. Arbetsgivaren bestämmer också friskvårdsbidragets storlek (dock max 5 000 kr).

Spelavgifter m.m. är godkända som friskvårdsbidrag, men inte medlemsavgift och utrustning. På Svenska golfförbundet finns mer information – skattefri friskvårdsförmån »

Behöver du ett kvitto att visa upp för din arbetsgivare, skicka mail till rm.stromwall@telia.com och ange fullständigt personnummer.

Rabatter på andra klubbar

Torsby golfklubb ger sina medlemmar ett mervärde genom samarbeten med andra klubbar. Här presenterar vi det som gäller för 2022

Kongsvingers GK – medlem i Torsby GK har 100 kr rabatt på greenfee måndag – torsdag. Kongsvingers golfbana har utsetts till Norges bästa 5 år i rad. Dessutom blev banan rankad som #26 bland Nordens topp 100 hos Golf Digest Sverige 2018. Medlemmar i Torsby GK erhåller 100 kr rabatt på ordinarie greenfee på Kongsvingers GK. OBS – gäller helgfri måndag – torsdag.

Besök Kongsvinger GK