Medlemsbrev 21 maj 2023

Medlemsutskick från Torsby GK – Golfsäsongen är igång!

Sommaren är här och årets golfsäsongen på Torsby GK är igång!

Årets första rundor har avverkats på Torsby GK som öppnade på torsdagen. Banan har haft en tuff vinter och vi har utfört en hel del stödsådd för att få fart på gräset. Vi har därför MUA på på några platser och har sänkt greenfee nu i början. Ha tålamod – även om banan kan se trött ut är vi övertygade om att den hämtar sig med de insatser vi gjort nu när växtligheten tar fart.

Skötsel- och underhållsplan.
Skötsel av klubben grönyteområden är framtagen i samverkan med en grupp bestående av bankonsulent Erik Dahl, Patrik på Jordelit (produkter) och Ulf Karlsson (bevattning).

Kom ihåg Årsmötet!

Kom ihåg årsmötet idag kl 16, plats klubbhuset. På dagordningen bl. annat val till styrelsen, ekonomisk redovisning. Vår ordförande kommer även att berätta om Vad som är på G i klubben och framtida projekt och visioner. Välkomna vi bjuder på fika.

Tack alla som kom till städdagen!
Vi tackar alla som hjälpte till att få banan i bra skick inför säsongen. Bunkrar och fairway krattades, lokaler städades och banmarkeringar fixades till. Efteråt blev det fika med tre sorters bullar på vår soliga veranda.

Tidsbokningen fungerar bra!
Övergång till tidsbokningen på Torsby GK har gått över förväntan. Tänk på att om man vill spela 18 hål behöver man boka tid även för sista 9 (hål 10-18) annars kan det bli konstigt vid varvningen. Tänk på – bokad tid har alltid företräde. När ni bokar tid kommer det automatiskt upp en påminnelse / fråga om ni vill boka även andra varvet.

Vi var med på våryran
Torsby GK fanns med i Tingshusparken under våryran. Vi hade skyltat upp med en golfbil och hade lite giveaways. Besökarna fick prova på att chippa i en korg och putta på en puttmatta. Vi hade fullt med besökare hela dagen mellan kl 11-15 och vi hoppas att det har lockat några nya golfare.

Nybörjarkurs söndag 21 maj
Vi hade annons i TorsbyBladet med erbjudande om nybörjarkurs och familjepriser till nya medlemmar. Responsen blev bra och 10 personer genomför idag en utbildning på Torsby GK.

Detta var några korta nyheter om vad som pågår på Torsby GK. Mycket annat sker som vi kommer informera om i kommande utskick.