Medlemsutskick 11 maj 2023

Medlemsutskick Torsby GK
Golfsäsongen närmar sig och på Torsby golfklubb pågår förberedelserna. Här följer lite nyhetsuppdateringar och en påminnelse om städdagen på lördag.
(E-postadresserna får vi genom GIT-systemet)

Påminnelse

Städdag på lördag 13 maj
Säsongens första städdag sker nu på lördag 13 maj kl 10:00. Detta är det första av tillfällena där vi städar 3 timmar och har möjlighethet att få 300 kr tillbaka av städavgiften. Fler tillfällen kommer längre fram under säsongen. Ta gärna med egna redskap såsom kratta o lämplig spade för för bunkerrensning.
Välkomna!

Nyheter i korthet

När öppnar vi banan?
Sol och värme, vädret ser ut  att vara på vår sida, men vi får vänta tills några dagar in på nästa vecka innan vi öppnar banan för spel. Vi vill få igång bevattning och klippning.
JuniorträningenNu på måndag den 15:e maj drar vi igång juniorträningen för säsongen. Fredrik Martinsson håller i planering. Nya och gamla juniorgolfare är välkomna och vi träffas på rangen kl.18. RangenArbetet på rangen fortsätter. Just nu pågår planering av underlaget till våra nya utslagsmattor av hög kvalitet. Klubbstugan har flyttats längre bak och vi är extra glada att vi kommer att ha både elförsörjning och vatten till årets säsong så man kan tvätta klubbor och fylla på dricksvatten.

Att öva på rangen ger resultat!
Beställ ett rangekort så blir det enkelt och billigt. 100 markeringar kostar 1100 kr och 50 markeringar kostar 700 kr. Du som vill köpa rangekort kan ringa Rose-Marie på tel 070 3609432.

Torsby GK på Våryran i Torsby 19 maj
Torsby GK kommer att vara på plats i Tingshusparken under våryran den 19 maj. Det blir prova-på-golf och erbjudande för de som är sugna att börja golfa. Besök oss i Tingshusparken.

Klart för solceller
Vårt solcellsprojekt har kommit igång och nu är ställningarna färdiga. Nästa steg blir att montera upp 108 st paneler. Spännande o jättekul att vi fått till detta projekt! Vi är oändligt tacksamma för alla som ställer upp med allt från ansökningar, projektering till montering. Det är tack vara er som vi kan genomföra detta projekt som gör att klubben står väl rustad inför framtiden!

Påminnelse årsmöte
Årsmöte Torsby GK söndag 21 maj kl 16.00 Plats: klubbhuset.
Välkomna önskar styrelsen.Nordeas torsdagsbollDen populära tävlingen kommer att genomföras även i år. Regler kommer att anslås på anslagstavlan och på hemsidan när vi närmar oss säsongsöppning. Detta var några korta nyheter om vad som pågår på Torsby GK. Mycket annat sker som vi kommer informera om i kommande utskick

Följ oss på Facebook »